Z gibanjem do zdravja

Redna in zmerna intenzivna telesna dejavnost (vsaj 30 minut dnevno) dokazano:

  • znižuje zvišan krvni tlak,
  • zmanjšuje tveganje za obolenje srčnih arterij in nastanek možganske kapi,
  • preprečuje razvoj sladkorne bolezni, ki ni odvisna od inzulina, in izboljša obvladovanje že razvite sladkorne bolezni,
  • znižuje povišane krvne maščobe, ki so zdravju škodljive, in zvišuje krvne maščobe, ki so zdravju koristne,
  • znižuje prekomerno telesno težo in debelost,
  • preprečuje nastanek osteoporoze (krhkih kosti) in zmanjšuje možnost zlomov,
  • povečuje telesno pripravljenost za premagovanje večjih telesnih naporov,
  • vzdržuje mišično moč in gibljivost sklepov,
  • zmanjšuje možnost poškodb in invalidnosti,
  • sprošča, izboljša razpoloženje, samospoštovanje in kvaliteto življenja,
  • zmanjšuje število starejših odvisnih od tuje pomoči.

gibanjePo podatkih iz leta 2002-2005 je 47,5% odraslih Slovencev telesno premalo dejavnih (raziskava CINDI). Za redno in zmerno intenzivno telesno dejavnost priporočamo poleg udeležbe v športnih dejavnostih tudi delo na vrtu, ples, težja hišna opravila, hojo, igro z otroci in drugo.

PRIPOROČILA

VKLJUČITE ČIM VEČ GIBANJA V SVOJ VSAKDAN!

  • pešačite, kolesarite, plavajte, plešite, udeležite se iger z žogo,
  • uporabljajte stopnice namesto dvigala,
  • s prijatelji, družinskimi člani ali psom pojdite na sprehod,
  • bolj energično opravljajte hišna opravila, čimveč delajte na vrtu,
  • pozimi tecite na smučeh.

REDNO ZMERNO INTENZIVNO TELESNO VADBO IZVAJAJTE:

  • DOVOLJ DOLGO (vsaj 30 minut dnevno, z začetnim ogrevanjem in ohlajanjem na koncu vadbe),
  • DOVOLJ POGOSTO (5-6 krat tedensko, 30 minut dnevno ali 2-krat do 3-krat tedensko po eno uro),
  • DOVOLJ INTENZIVNO, da se rahlo zadihate ali spotite.

Če ste redno telovadili oziroma ste se zmerno gibali približno šest tednov, boste od tega že občutili koristi. Premislite, če se ne bi pridružili skupini ljudi, ki že telovadi. Pokličite v najbližji zdravstveni dom in se prijavite na preizkus hoje na 2 kilometra ali pa se v primeru, da ste zdravstveno ogroženi, priključite skupinski delavnici za telesno aktivnost v vašem zdravstvenem domu.

naprej »

ZZZS in CINDI Slovenija priporočata:

Preprečite ali odložite bolezen, ohranite in okrepite svoje zdravje z redno telesno dejavnostjo vsaj petkrat tedensko po 30 minut, pri čemer naj vam nekoliko naraste srčni utrip, postane toplo in ste vsaj 15 minut malo zadihani. Če imate kakršnekoli zdravstvene težave, se pred začetkom telesne dejavnosti najprej posvetujte s svojim zdravnikom!

zdravje

ZZZS in CINDI Slovenija priporočata:

Preverite vašo telesno zmogljivost in druge dejavnike tveganja za nastanek krončnih nenalezljivih bolezni s preizkusom hoje na 2 kilometra, ki ga izvaja zdravstveni dom v vaši regiji v sodelovanju s športnim društvom.