Kako prenehati s kajenjem

stop kajenjuPo podatkih iz leta 2007 je 24,9% Slovencev kadilcev (anketa IVZ).

Če opustite kajenje zdaj:

  • boste koristili celotnemu organizmu,
  • se bo po 2. urah začel iz telesa izločati škodljivi nikotin,
  • se bo po 6. urah zmanjšal povišan srčni utrip in krvni tlak,
  • se bo po 12. urah iz pljuč izločil škodljivi ogljikov monoksid,
  • se bo po 12. tednih izboljšal krvni obtok in telesna zmogljivost,
  • se bo po 3. do 9. mesecih zmanjšal kašelj, piskanje v pljučih in težave z dihanjem,
  • se bo po 5. letih za polovico zmanjšalo tveganje za nastanek srčnega infarkta,
  • se bo po 10. letih tveganje za srčni infarkt izenačilo z nekadilci,
  • se bo po 10. letih razpolovilo tveganje za nastanek raka na pljučih.

Udeležite se zdravstveno-vzgojnih delavnic »DA, OPUŠČAM KAJENJE«, ki se izvajajo v vašem zdravstvenem domu ali poišči nasvet za pomoč pri opuščanju kajenja na brezplačnem telefonu 080 27 77, vsak delovnik od 17. do 20. ure razen ob praznikih.

10 NASVETOV KAKO PRENEHATI S KAJENJEM

  1. Določite si datum, ko boste nehali kaditi. Od takrat nobene cigarete več! Odstranite vse predmete, ki vas spominjajo na kajenje: škatlice cigaret, pipo, vžigalnik, pepelnik,..
  2. Svojim najbližjim, prijateljem in sodelavcem povejte, da boste prenehali kaditi. Pri tem jih prosite za pomoč.
  3. Pri svojem izbranem zdravniku povprašajte po delavnicah za skupinsko odvajanje od kajenja »Da, opuščam kajenje« ali po drugih oblikah pomoči.
  4. Razmišljajte pozitivno: vsak dan brez cigarete je vaš uspeh! Na svojo odločitev bodite ponosni.
  5. Ob opustitvi kajenja se ne bojte povišanja telesne teže. Izogibajte se hrani, ki je bogata z maščobami in ima veliko kalorij. Izogibajte se nezdravim prigrizkom.
  6. Uživajte čim več tekočine: najbolje vodo ali nesladkane sokove in čaje.
  7. Čim več se gibajte. Gibanje koristi vaši kondiciji, postavi in vas sprošča.
  8. Izogibajte se krajem, ki vas spominjajo na kajenje, kot so na primer gostinski lokali, trgovina, kjer ste kupovali cigarete… Spremenite svoje navade, presenetite samega sebe in počnite nekaj popolnoma novega.
  9. Odpovejte se »občasni cigareti, ki po vašem mnenju ne more škoditi«. V takem početju tiči velika nevarnost, da postanete ponovno redni kadilec ali kadilka!
  10. Nagradite se za svoj uspeh! Kdor ne kadi, prihrani denar. Izpolnite si svoje drobne želje, kot je na primer obisk gledališke ali filmske predstave, morda obisk pri frizerju ali kakšno potovanje.

ZZZS in CINDI Slovenija priporočata:

Nikoli ne prižgite cigarete. Če pa že kadite, opustite kajenje čimprej in pri tem upoštevajtepriporočila za prenehanje kajenja.

ZZZS in CINDI Slovenija priporočata:

Pozanimajte se, kako drugim uspe opustiti kajenje. Preverite to tudi v zdravstvenih domovih, ki izvajajo delavnice za skupinsko odvajanje od kajenja »Da, opuščam kajenje«.