Krvni tlak

« nazaj

PRIPOROČILA ZA ZNIŽANJE ZVIŠ ANEGA KRVNEGA TLAKA

Osebe z zvišanim krvnim tlakom lahko učinkovito vplivajo na zvišan krvni tlak z normalno telesno težo, zdravim prehranjevanjem, rednim, dovolj intenzivnim in dovolj dolgim (30 minutnim) gibanjem ter nekajenjem.

  1. Priporočljiv indeks telesne mase (ITM) (izračunamo ga po formuli: ITM = TELESNA TEŽA (v kg) / TELESNA VIŠINA2 (v m2)) je med 19 in 25 kg / m2. Če je vaš ITM višji od 25, lahko shujšate z ustreznejšim načinom prehrane:
    • uživajte več svežega sadja in zelenjave, več živil bogatih z vlakninami,
    • izogibajte se živilom z veliko maščob, kot so slaščice, ocvrte jedi, suhomesni izdelki, maslo, polnomastno mleko in sir…,
    • uživajte mlečne izdelke iz posnetega mleka,
    • uživajte ribe, perutnino, divjačino, zajčje meso,
    • v vaš tedenski jedilnik uvedite brezmesni dan,
    • uživajte čim manj alkohola.

  2. Omejite porabo kuhinjske soli do 5g na dan, kar predstavlja eno kavno žličko.
  3. Uživajte čim manj alkohola. Moški ne več kot 2 enoti ob eni priložnosti in ženske ne več kot 1 enoto ob eni priložnosti. Ena enota alkohola pomeni 1 dcl vina, malo pivo ali 0,3 dcl žgane pijače.
  4. Priporočamo redno zmerno intenzivno telesno vadbo vsaj 30 minut dnevno 5-krat do 6-krat tedensko, z začetnim ogrevanjem in ohlajanjem na koncu vadbe.
  5. Kajenje podvoji tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja. Zato vam priporočamo, da prenehate s kajenjem.
  6. Sprostitev in meditacija vam bosta pomagali premagati stres.

ZZZS in CINDI Slovenija priporočata:

Če ste moški starejši od 35. let ali ženska starejša od 40. let si izmerite krvni tlak pri vašem zdravniku ali ga izmerite osebno, če imate za to ustrezni merilec. Če imate zvišan krvni tlak, spremenite svoj življenjski slog predvsem z zdravim prehranjevanjem in telesno dejavnostjo, prenehajte s kajenjem in uživanjem alkoholnih pijač. V kolikor imate predpisana zdravila za uravnavanje krvnega tlaka, jih morate redno in stalno jemati